Um Estudo de Caso para Avaliação do Editor de Cadeias de Conhecimento em um Caso Real
Resumo
Resumo: Este artigo descreve o estudo de caso realizado para avaliar a aplicação da abordagem do aprendizado baseado em projetos em uma sala de aula real, fazendo uso do compartilhamento de cadeias do conhecimento e do editor desenvolvido para viabilizar tal proposta. O editor de cadeias do conhecimento foi desenvolvido sobre uma plataforma ponto a ponto devido à característica descentralizada da abordagem. Neste trabalho serão apresentados o projeto, a execução e a análise do estudo, a fim de mostrar os passos seguidos para a sua realização. De maneira geral os resultados foram satisfatórios, pois além de mostrarem fortes indícios de que a proposta foi bem sucedida, ainda revelaram questões que podem ser evoluídas.
Abstract: This paper describes the case study conducted to evaluate the application of the project based learning approach in a real classroom, making use of the knowledge chains sharing and the developed editor. The Knowledge Chains Editor has been developed on a peer-to-peer platform because of its decentralized approach. This paper will present design, execution and analysis of the study, to show the steps followed. Overall the results were very satisfactory, as well as showed strong indicators that the proposal was successful, yet revealed issues that can be improved.
Abstract: This paper describes the case study conducted to evaluate the application of the project based learning approach in a real classroom, making use of the knowledge chains sharing and the developed editor. The Knowledge Chains Editor has been developed on a peer-to-peer platform because of its decentralized approach. This paper will present design, execution and analysis of the study, to show the steps followed. Overall the results were very satisfactory, as well as showed strong indicators that the proposal was successful, yet revealed issues that can be improved.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2008.%25p