Representação de Jogos Educacionais a partir do Modelo de Objetos de Aprendizagem
Resumo
Resumo: Este artigo visa estabelecer um paralelo entre jogos educacionais e objetos de aprendizagem, modelando o jogo na forma de objetos de aprendizagem. A finalidade desta proposta é, em uma etapa posterior, a modelagem de um repositório de objetos jogos, cujo propósito é disponibilizar aos usuários (professores, aprendizes, pedagogos, coordenadores etc), artefatos que auxiliem no cumprimento do planejamento pedagógico do professor, bem como proporcionem maior ludicidade e interatividade no processo de aprendizagem.
Abstract: This article aims to establish a parallel between educational games and learning objects, modeling the game in the learning object form. The goal of this proposal is, in a posterior stage, a games object repository modeling. The intention of this repository is to make available for users (teachers, learners, coordinators and so on), tools that facilitate an adequate pedagogical planning. Entertainment and workgroup also can be improved with this approach.
Abstract: This article aims to establish a parallel between educational games and learning objects, modeling the game in the learning object form. The goal of this proposal is, in a posterior stage, a games object repository modeling. The intention of this repository is to make available for users (teachers, learners, coordinators and so on), tools that facilitate an adequate pedagogical planning. Entertainment and workgroup also can be improved with this approach.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2007.%25p