AvaWeb: Uma Ferramenta baseada em Linguagem Visual para Avaliação de Aprendizagem
Resumo
Resumo: Este artigo propõe um modelo para avaliação de aprendizagem baseado em uma linguagem visual para avaliações e a personalização de avaliações dependendo do desempenho do aluno. A ferramenta AvaWeb foi desenvolvida a partir desse modelo e permite o gerenciamento de um banco de questões e a edição gráfica de avaliações, além de um ambiente de execução de avaliações para o aluno. É utilizado o formalismo de Gramática de Grafos para especificar a linguagem visual utilizada e sua semântica de execução.
Abstract: This paper proposes a model for learning assessment that includes some advances, as the proposal of a visual language for assessment modeling and the adaptation of assessment application depending on the students’ performance. A tool called AvaWeb was developed from this model. It allows management of questions, graphical edition of assessment for the teacher and also individualized assessment application for the students. Graph grammar formalism is adopted to specify the syntax and semantics of the proposed visual language.
Abstract: This paper proposes a model for learning assessment that includes some advances, as the proposal of a visual language for assessment modeling and the adaptation of assessment application depending on the students’ performance. A tool called AvaWeb was developed from this model. It allows management of questions, graphical edition of assessment for the teacher and also individualized assessment application for the students. Graph grammar formalism is adopted to specify the syntax and semantics of the proposed visual language.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2006.%25p