AMon-Chat - Um Agente de Interface para Auxiliar na Avaliação de Aprendizagem baseada na Web
Resumo
Resumo: Aqui se apresenta um agente de interface para avaliação de conteúdos para aprendizagem baseada em chat que pode ser usado de dois modos: i) o professor pode utilizar à medida que o chat se desenvolve ou ii) utilizar após o término do mesmo. A meta é propor um mecanismo que facilite a tarefa de avaliar a performance de cada participante. Os resultados podem utilizados “on-fly” e também armazenados para permitir análise à posteriori e compor uma base para uma avaliação global ao fim do curso. Tendo em mente o requisito de performance de baixa complexidade, uma estrutura de dados muito simples foi escolhida para a implementação do agente. O problema principal e uma solução simples e fácil de usar para o mesmo podem ser encontrados neste artigo.
Abstract: Here is described an evaluation contents chat based interface agent that can be used by two ways: i) the teacher can use it as the chat is going or ii) after the chat’s end. The goal is to improve a mechanism to facilitate the evaluation performance task. The results can be used “on-fly” or stored to permit post analysis and to compose a basis for a global evaluation when the course deadline is reached. Having in mind the low complexity performance requirement, a very light data structure was chosen to bind it. The main problem and the easy-to-use solution to evaluate the participants issues can be seen in this paper.
Abstract: Here is described an evaluation contents chat based interface agent that can be used by two ways: i) the teacher can use it as the chat is going or ii) after the chat’s end. The goal is to improve a mechanism to facilitate the evaluation performance task. The results can be used “on-fly” or stored to permit post analysis and to compose a basis for a global evaluation when the course deadline is reached. Having in mind the low complexity performance requirement, a very light data structure was chosen to bind it. The main problem and the easy-to-use solution to evaluate the participants issues can be seen in this paper.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2003.357-366