Implantação da Informática Educativa, Um Estudo de Caso
Resumo
Resumo: Este trabalho busca analisar: contexto, processo e resultados da implantação da Informática Educativa numa abordagem pedagógica construcionista, através do estudo de caso, da Instituição Centro Educacional Cristo Salvador – CEDUCS, em cuja metodologia tem-se: a observação, entrevistas e análise dos dados do acompanhamento técnico dos docentes da Instituição. Os resultados a serem apresentados serão sobre o nível de aceitação e implementação da Informática Educativa no CEDUCS e seus benefícios.
Abstract: This work tries analyse: context, process and results of the implantation of Educative Computeting, in a constructive pedagogic approach, by the case study of the Institution Centro Educacional Cristo Salvador – CEDUCS, in which metodology is: observation, interviews and analysis of the Institution teaching staff techical attendance. The results to be shown will be about the acceptation level and implementation of Educative Computering in CEDUCS and it’s benefits.
Abstract: This work tries analyse: context, process and results of the implantation of Educative Computeting, in a constructive pedagogic approach, by the case study of the Institution Centro Educacional Cristo Salvador – CEDUCS, in which metodology is: observation, interviews and analysis of the Institution teaching staff techical attendance. The results to be shown will be about the acceptation level and implementation of Educative Computering in CEDUCS and it’s benefits.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2003.204-215