Projetos Colaborativos e WebQuests: Uma Possibilidade para Formação de Professores de Matemática
Resumo
Resumo: As demandas dos dias atuais tem exigido, cada vez mais, das instituições de ensino a formação de um professor capaz de se atualizar frente às novas tecnologias de informação e comunicação. Para se atingir este propósito é necessário uma prática diferenciada na formação de professores. Este artigo tem como objetivo apresentar uma iniciativa neste sentido, relatando uma experiência realizada no curso de formação de professores de Matemática da PUCRS, onde os alunos utilizaram projetos colaborativos para especificar WebQuests sobre conteúdos matemático. Estas WebQuests foram também implementadas pelos alunos.
Abstract: Nowadays the demands for up-to-date teachers in information and communication technology has required, from the universities, a differentiate course for teachers formation. This paper aims to present an initiative for this purpose, relating an experience performed in the teaching course of Matemática at PUCRS. In this experience, students use collaborative projects to specify WebQuests about mathematics contents. The specified WebQuests are also developed by the students.
Abstract: Nowadays the demands for up-to-date teachers in information and communication technology has required, from the universities, a differentiate course for teachers formation. This paper aims to present an initiative for this purpose, relating an experience performed in the teaching course of Matemática at PUCRS. In this experience, students use collaborative projects to specify WebQuests about mathematics contents. The specified WebQuests are also developed by the students.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2009.1663-1672