A Utilização de Softwares Educacionais para o Ensino e a Aprendizagem de Conteúdos Matemáticos
Resumo
Resumo: Este artigo tem como objetivo fazer a análise e reflexão sobre o processo de ensino e aprendizagem de Matemática nas escolas públicas brasileiras, tomando como referência os últimos resultados em avaliações oficiais realizadas pelos órgãos competentes. A partir destas reflexões, propor o desenvolvimento de softwares educacionais com um novo fazer pedagógico para a aprendizagem de conceitos matemáticos em escolas públicas.
Abstract: This article aims to analyse and reflect on the process of teaching and learning of Mathematics in Brazilian public schools, based on the latest official results of evaluations conducted by the competent institutes; and from these reflections propose the development of educational software as a new pedagogical strategy for learning of mathematical concepts in public schools.
Abstract: This article aims to analyse and reflect on the process of teaching and learning of Mathematics in Brazilian public schools, based on the latest official results of evaluations conducted by the competent institutes; and from these reflections propose the development of educational software as a new pedagogical strategy for learning of mathematical concepts in public schools.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2008.%25p