Sistema Tutor Inteligente integrado a Monitoria Estudantil para elaboração de um Assistente Virtual de Ensino Inteligente
Resumo
Resumo: Este artigo apresenta o projeto de acompanhamento das atividades extraclasse realizadas por alunos, com apoio da monitoria estudantil, propiciando aos docentes uma visão mais completa sobre a situação cognitiva de seus aprendizes, por meio de um sistema de informações disponível na Internet. A integração deste projeto à arquitetura tradicional dos Sistemas Tutores Inteligentes tem obtido resultados satisfatórios ao ensino- aprendizagem na área da Computação e se consolidando como uma extensão interessante desta arquitetura.
Abstract: This paper shows the project of extra activities carried on for students with support from Monitoring Aid, giving teachers a more complete vision about the cognitive situation of their students by the information system available on the Internet. The integration of this project to the formal architecture of Intelligent Tutoring Systems has obtained satisfactory results to teaching-learning in Computer area and it has been consolidated with one interesting extension for this architecture.
Abstract: This paper shows the project of extra activities carried on for students with support from Monitoring Aid, giving teachers a more complete vision about the cognitive situation of their students by the information system available on the Internet. The integration of this project to the formal architecture of Intelligent Tutoring Systems has obtained satisfactory results to teaching-learning in Computer area and it has been consolidated with one interesting extension for this architecture.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2008.%25p