Formação de Professores a distância - Estudo de caso do Programa Pró-Licenciatura em História
Resumo
Resumo: Este artigo tem como finalidade apresentar a estrutura e os primeiros resultados da avaliação do Curso de Licenciatura em História na modalidade a distância, oferecido pela PUC-Rio com o apoio do Programa Pró-Licenciatura. O curso é uma parceria entre o Departamento de História desta instituição, o Departamento de Ciências Humanas da UERJ, e a Coordenação Central de Educação a Distância, CCEAD/PUC-Rio.
Abstract: This paper seeks to present the structure and the initial results from the evaluation of the Graduate Course in History in the modality of distance learning, offered by PUC-Rio with the Pró-Licenciatura Program support. This course was developed in partnership with the History Department, the Department of Human studies of UERJ, and Coordination Centre for Distance Education, CCEAD/PUC-Rio.
Abstract: This paper seeks to present the structure and the initial results from the evaluation of the Graduate Course in History in the modality of distance learning, offered by PUC-Rio with the Pró-Licenciatura Program support. This course was developed in partnership with the History Department, the Department of Human studies of UERJ, and Coordination Centre for Distance Education, CCEAD/PUC-Rio.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2008.%25p