Um Laboratório de Química em um Objeto de Aprendizagem
Resumo
Resumo: Este artigo relata o desenvolvimento de um objeto de aprendizagem para um conteúdo da área de Química de acordo com a metodologia proposta pelo Projeto RIVED. Destacam-se algumas etapas desta metodologia como a concepção pedagógica do objeto, a sua implementação e aplicação. Durante o desenvolvimento do objeto observou-se que seria possível construir um ambiente semelhante a um laboratório de Química em um objeto de aprendizagem.
Abstract: In this paper we present our experience in using the RIVED methodology for the development of a learning object for the field of Chemistry. We considered mainly the pedagogical aspects, its implementation and application. During the learning object development it was observed the possibility to build an environment similar to a Chemistry laboratory into the object.
Abstract: In this paper we present our experience in using the RIVED methodology for the development of a learning object for the field of Chemistry. We considered mainly the pedagogical aspects, its implementation and application. During the learning object development it was observed the possibility to build an environment similar to a Chemistry laboratory into the object.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2005.%25p