Aprendendo Conceitos de Computação Gráfica através de um Ambiente Multimídia e Interativo com OpenGL
Resumo
Resumo: Este artigo apresenta o desenvolvimento do InfoGraph 3D, um ambiente gráfico e interativo de auxílio ao ensino de Computação Gráfica (CG) com OpenGL, tornando o aprendizado mais intuitivo e eficaz. Distribuindo os conceitos clássicos de CG em forma de lições dinâmicas e multimídias, o InfoGraph 3D será uma poderosa ferramenta para o professor em sala de aula.
Abstract: This paper presents the development of InfoGraph 3D, a graphic and interactive environment to aid the teaching of Graphic Computing (GC) with OpenGL, turning the learning more intuitive and effective. Distributing the GC classic concepts as dynamic and multimedia lessons, the InfoGraph 3D will be a powerful tool for the teacher in the classroom.
Abstract: This paper presents the development of InfoGraph 3D, a graphic and interactive environment to aid the teaching of Graphic Computing (GC) with OpenGL, turning the learning more intuitive and effective. Distributing the GC classic concepts as dynamic and multimedia lessons, the InfoGraph 3D will be a powerful tool for the teacher in the classroom.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2009.1733-1742