Uma Análise Semi-Quantitativa da Validação de um Objeto de Aprendizagem para a Compreensão de Conceitos Termodinâmicos no Ensino Médio
Resumo
Resumo: Este artigo apresenta resultados relacionados ao desenvolvimento de uma pesquisa de campo aplicada ao Ensino de Física com a utilização do Objeto de Aprendizagem - OA TermoFísica. Esta pesquisa tinha como objetivo medir o Potencial Pedagógico Computacional deste objeto. Este OA dispõe de um conjunto de experimentos virtuais interativos em Termologia. Para a realização deste estudo foi delineado um experimento com alunos do ensino médio. Os resultados alcançados demonstram a viabilidade do uso de tal ferramenta computacional no ensino de Física.
Abstract: This paper presents results related to the development of an applied field research to Physics Teaching with the use of the Object Learning - OA TermoFísica. This research had as objective measures the Pedagogic Potential Computacional this object. This OA has a group of interactive virtual experiments in Thermodynamics. For the accomplishment of this study an experiment was delineated with students of the medium teaching. The reached results demonstrate the viability of use of such a tool computacional in Physics teaching.
Abstract: This paper presents results related to the development of an applied field research to Physics Teaching with the use of the Object Learning - OA TermoFísica. This research had as objective measures the Pedagogic Potential Computacional this object. This OA has a group of interactive virtual experiments in Thermodynamics. For the accomplishment of this study an experiment was delineated with students of the medium teaching. The reached results demonstrate the viability of use of such a tool computacional in Physics teaching.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2008.%25p