Auto-Avaliação na Educação a Distância uma alternativa viável
Resumo
Resumo: Esse artigo relata a experiência da utilização da auto-avaliação no processo de aprendizagem em três cursos de pós-graduação lato-sensu a distância pela Internet. Como apoio tecnológico utilizou-se a ferramenta Questionário do Ambiente Virtual Moodle. As observações realizadas abrem discussões para os seguintes assuntos: avaliação formativa, comunicação tutor x estudante, aprendizagem significativa, autonomia e formação de tutores. Os resultados mostraram o desenvolvimento de competências dos estudantes e mudanças na maneira de estudar e exercer a tutoria pela EAD.
Abstract: This article tells an experience of self-assessment used in three lato-sensu distance courses. It used the Questionnaire tool of the Virtual Learning Environment Moodle. This study arises some subjects, like as formative evaluation, educational communication between tutor and students, significative learning, autonomy and formation of tutors. The results show us the development of competences of the students and changes in a way of study and teach in distance education.
Abstract: This article tells an experience of self-assessment used in three lato-sensu distance courses. It used the Questionnaire tool of the Virtual Learning Environment Moodle. This study arises some subjects, like as formative evaluation, educational communication between tutor and students, significative learning, autonomy and formation of tutors. The results show us the development of competences of the students and changes in a way of study and teach in distance education.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.wie.2008.%25p