Informática na Educação como apoio à Avaliação Docente em Disciplina do Curso de Mestrado em Ciência da Computação da UFPA
Resumo
Resumo: Para a docência no ensino superior, não se exige formação sistemática, havendo maior chance de se instalar o fenômeno dicotomia teoria e prática. A avaliação do trabalho docente em perspectiva crítica, reflexiva e dialógica é um aliado para a superação desta dicotomia. Assim, este trabalho relata uma experiência de uso de informática na educação, por meio de fóruns virtuais, como um instrumento de apoio ao aprimoramento da prática docente dentro de um paradigma de avaliação docente não tradicional. Este relato e a discussão de seus resultados constituem-se as principais contribuições deste trabalho.
Abstract: Brazilian law does not require systematic training for teaching in higher education. This fact gives greater chance to establish the dichotomy between teaching theory and practice. The evaluation of teaching work in a critical, reflexive and dialogical paradigm is a way of overcoming this dichotomy. This paper reports an experience of use of information technology in education, through online forums, as a tool to support the improvement of teaching practice within a paradigm of non-traditional teaching evaluation. This report and the discussion of its results are to be the main contribution of this work.
Abstract: Brazilian law does not require systematic training for teaching in higher education. This fact gives greater chance to establish the dichotomy between teaching theory and practice. The evaluation of teaching work in a critical, reflexive and dialogical paradigm is a way of overcoming this dichotomy. This paper reports an experience of use of information technology in education, through online forums, as a tool to support the improvement of teaching practice within a paradigm of non-traditional teaching evaluation. This report and the discussion of its results are to be the main contribution of this work.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2008.350-359