Educação através da TV Digital utilizando Metadados
Resumo
Resumo: Uma das novas tecnologias de educação disponíveis atualmente no Brasil é a educação através da TV Digital, que vai permitir acesso a 98% da população brasileira. Este artigo apresenta um estudo sobre a viabilidade da utilização de metadados para agregar informações à programação tradicional, impulsionando o aprendizado da população. Para isso, efetuou-se um estudo dos padrões de metadados utilizados em TV Digital, além do desenvolvimento e implementação de um estudo de caso de uma campanha sobre saúde, especificamente na prevenção da Dengue. Adicionalmente, o artigo propõe cenários integrando Educação com TV Digital. Os resultados mostram claramente o grande potencial dos metadados e da televisão digital como ferramenta educacional.
Abstract: One of the new educational technology nowadays in Brazil is Digital TV, which will reach up to 98% of Brazilian people. This paper presents a study about the possibility of metadata use to aggregate information to traditional TV transmission, leveraging the televiewer learning. To validate this, the authors studied the digital TV metadata standards and developed a digital TV application, specifically a Dengue prevention campaign. Additionally, this paper proposes innovators sceneries integrating Digital TV and Education. The results show clearly the great educational potential of metadata and Digital TV as an educational tool.
Abstract: One of the new educational technology nowadays in Brazil is Digital TV, which will reach up to 98% of Brazilian people. This paper presents a study about the possibility of metadata use to aggregate information to traditional TV transmission, leveraging the televiewer learning. To validate this, the authors studied the digital TV metadata standards and developed a digital TV application, specifically a Dengue prevention campaign. Additionally, this paper proposes innovators sceneries integrating Digital TV and Education. The results show clearly the great educational potential of metadata and Digital TV as an educational tool.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2008.269-278