Educação a distância: uma discussão sobre essa modalidade na formação de professores em serviço
Resumo
Resumo: Este trabalho apresenta uma discussão em torno do tema educação a distância na formação dos professores em serviço que não possuem curso de licenciatura. As políticas públicas atuais de formaçaõ de professores têm na educação a distância uma alternativa para formar um grande número de professores. Contudo o compromisso dessas políticas necessita extrapolar a idéia de formação em massa e se comprometer com uma formação de qualidade para os professores da educação básica.
Abstract: This manuscript presents a discussion about the topic distance learning to capacity professors who are not habilitated in licenciature course. The current public politics use the distance learning to capacity a large number of professors. However, these politics needs to extrapolate the idea that the most important is capacity a large number of professionals and accept that the focus have to be the quality of the training for the professor who works in the basic education.
Abstract: This manuscript presents a discussion about the topic distance learning to capacity professors who are not habilitated in licenciature course. The current public politics use the distance learning to capacity a large number of professors. However, these politics needs to extrapolate the idea that the most important is capacity a large number of professionals and accept that the focus have to be the quality of the training for the professor who works in the basic education.
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PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2008.259-268