Um Modelo de Apoio ao Ensino em Universidades Particulares
Resumo
Resumo: Este trabalho apresenta um modelo para apoio ao ensino de graduação em universidades particulares, baseada nos perfis e características dos alunos, com vistas à melhoria do processo ensino-aprendizagem. O modelo utiliza-se de mapas conceituais para a construção do domínio de conhecimento da disciplina a ser ministrada, e na elaboração dos planos de desenvolvimento de aula. Um site educacional disponibiliza o material necessário aos trabalhos escolares. A utilização de recursos computacionais como mecanismo de reforço do processo de ensino-aprendizagem é destacada.
Abstract: This work presents a model to support under-graduate teaching in private university that study the profile and characteristics of students, aimed the improvement of the learning-teaching process. The model proposes the using of conceptual maps to build the knowledge domain to be teached. The development of class plan and its implementation uses an education website that make available material for school working. It still highlights the utilization of computational resources like teaching process-enhanced mechanisms.
Abstract: This work presents a model to support under-graduate teaching in private university that study the profile and characteristics of students, aimed the improvement of the learning-teaching process. The model proposes the using of conceptual maps to build the knowledge domain to be teached. The development of class plan and its implementation uses an education website that make available material for school working. It still highlights the utilization of computational resources like teaching process-enhanced mechanisms.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2001.348-356