Modelo para Qualidade de Objetos de Aprendizagem: da sua Concepção ao Uso em Sala de Aula
Resumo
Resumo: O presente artigo discute um modelo de produção de objetos de aprendizagem [OA], que visa maximizar a qualidade pedagógica desses materiais digitais. Será apresentada uma experiência sobre a produção de um objeto de aprendizagem na área de matemática desenvolvida por um grupo de pesquisa da Universidade Federal do Ceará. São analisados os processos associados às etapas de criação do OA com a participação colaborativa dos diversos grupos que compõe a equipe.
Abstract: This paper discusses a model of production for learning objects, which aims to maximize the pedagogical quality of these digital materials. The study presents an experiment on the production of a learning object in the field of mathematics developed by a research group of University Federal do Ceará. It analyzes the processes associated with the steps of creating the LO with the collaborative work of various groups which composes the team.
Abstract: This paper discusses a model of production for learning objects, which aims to maximize the pedagogical quality of these digital materials. The study presents an experiment on the production of a learning object in the field of mathematics developed by a research group of University Federal do Ceará. It analyzes the processes associated with the steps of creating the LO with the collaborative work of various groups which composes the team.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2009.%25p