Controle de Kit de Robótica através de Laboratório Remoto pela Internet: uma Aplicação para a Formação Docente e para a Educação Básica
Resumo
Resumo: Este artigo apresenta um ambiente para comunicação e controle remoto pela Internet, do kit de robótica educativa ROBOKIT, descrevendo seus componentes estruturais e seu funcionamento. O projeto objetiva oportunizar a programação à Educação Básica através do controle do ROBOKIT em laboratório remoto, controlando LEDs e motores, mesmo estando fisicamente a distância, fazendo com que os usuários tenham uma experiência inovadora e incentivo à programação. Os dados foram coletados através da aplicação de testes previamente organizados e apresentaram resultados expressivos para a formação docente.
Abstract: This paper describes an communication and remote control environment for the ROBOKIT through the Internet, describing its structural components and operation. The project aims at providing an opportunity for programming to basic education by controlling ROBOKIT laboratory remote control LEDs and motors, even physically at distance, so that users have an innovative and stimulating programming experience. Data were collected through the application of tests previously organized and presented significant results for teacher forming.
Abstract: This paper describes an communication and remote control environment for the ROBOKIT through the Internet, describing its structural components and operation. The project aims at providing an opportunity for programming to basic education by controlling ROBOKIT laboratory remote control LEDs and motors, even physically at distance, so that users have an innovative and stimulating programming experience. Data were collected through the application of tests previously organized and presented significant results for teacher forming.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2009.%25p