O Uso de Vetores como Proposta de instrumento de Avaliação Para Ambientes Virtuais de Aprendizagem
Resumo
Resumo: Este artigo propõe um instrumento de avaliação para ambientes virtuais de aprendizagem, em que o uso de vetores e suas características (intensidade e direção) procuram estabelecer juízo de valor às atividades desenvolvidas em suas ferramentas de interação, tais como: Fóruns, Chats e Portfólio. Pretende-se com este instrumento ampliar as possibilidades de conotação qualitativa a ser dada à avaliação em educação à distância.
Abstract: This paper proposes an instrument of evaluation for Virtual Learning Environments, where the use of vectors and its characteristics (magnitude and direction) mean to establish judgment of value to the activities developed in the available tools of interaction: Forums, Chats and Portfolio. It is intended with this instrument to extend the possibilities of qualitative connotation to be given to the evaluation in distance education.
Abstract: This paper proposes an instrument of evaluation for Virtual Learning Environments, where the use of vectors and its characteristics (magnitude and direction) mean to establish judgment of value to the activities developed in the available tools of interaction: Forums, Chats and Portfolio. It is intended with this instrument to extend the possibilities of qualitative connotation to be given to the evaluation in distance education.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2007.304-307