Uma Análise Comparativa do Uso de um Objeto de Aprendizagem como Laboratório Virtual Aplicado ao Ensino de Termologia
Resumo
Resumo: Este artigo apresenta os resultados parciais do desenvolvimento de uma pesquisa de campo com um OA nas séries iniciais do Ensino Médio. Para a obtenção dos resultados realizamos um experimento por meio da aplicação de testes com alunos de uma Escola Pública. Estes testes foram realizados em um Grupo de Controle e outro Experimental e os resultados parciais apontam o uso deste OA como ferramenta que apresenta um bom potencial pedagógico para o ensino de Física.
Abstract: This paper presents the partial results of the development of a field research with an OA in the initial series of the Medium Teaching. For the obtaining of the results we accomplished an experiment through the application of tests with students of a Public School. These tests were accomplished in a Group of Control and other Experimental and the partial results point the use of this OA as tool that presents a good pedagogic potential for Physics teaching.
Abstract: This paper presents the partial results of the development of a field research with an OA in the initial series of the Medium Teaching. For the obtaining of the results we accomplished an experiment through the application of tests with students of a Public School. These tests were accomplished in a Group of Control and other Experimental and the partial results point the use of this OA as tool that presents a good pedagogic potential for Physics teaching.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2007.259-262