A Robótica Móvel como Instrumento de Apoio à Aprendizagem de Computação
Resumo
Resumo: Este trabalho discute a utilização da robótica como instrumento de apoio à aprendizagem de fundamentos, métodos e aplicações da computação. Após situar o cenário atual, descrevemos um caso de estudo com uma disciplina de robótica oferecida para alunos de vários cursos da área de graduação em uma conceituada IFES, descrevendo os principais elementos do modelo metodológico utilizado. As observações realizadas fundamentam um esquema de integração da robótica às disciplinas introdutórias em cursos de computação atualmente em fase de implementação em nossa instituição.
Abstract: In this paper we discus the use of robotics as supporting tool for learning computing foundations, methods and applications. After seting the current scenario, we describe a case-study from a robotics course aimed at computing students at undergraduate level in a wel-known Higher Education Federal Institution, describing the main components of the methodological model used. The resulting observations give basis to a scheme integrating robotics into the introductory computing courses that have been implemented in our own institution.
Abstract: In this paper we discus the use of robotics as supporting tool for learning computing foundations, methods and applications. After seting the current scenario, we describe a case-study from a robotics course aimed at computing students at undergraduate level in a wel-known Higher Education Federal Institution, describing the main components of the methodological model used. The resulting observations give basis to a scheme integrating robotics into the introductory computing courses that have been implemented in our own institution.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2006.497-506