Um Módulo de Identificação On-line do Modelo do Aluno Baseado nos Estilos Cognitivos de Aprendizagem
Resumo
Resumo: A Educação a Distância tem sido considerada como uma das mais importantes alternativas de ensino graças, principalmente, ao potencial de comunicação da Internet. No entanto, muitos ambientes de aprendizagem usam apenas páginas estáticas para a exibição do conteúdo ao aprendiz. Este artigo descreve o desenvolvimento de um módulo de identificação on-line do modelo do aluno baseado nos estilos cognitivos de aprendizagem. Este módulo serve de base para a apresentação do conteúdo educacional adaptado às preferências e características individuais de cada usuário, procurando, assim, melhorar o aproveitamento do processo de ensino na Web.
Abstract: Distance Education has been considered one of the main alternatives of teaching thanks, mainly, to the communicative potential of the Internet. However, many learning environments have only static pages to show the contents to the students. This paper describes the development of an on-line identification module for the student’s model based on cognitive learning styles. This module serves as the basis for the presentation of the educational content adapted to the user’s preferences and features, aiming at the improvement of the learning in the Web teaching process.
Abstract: Distance Education has been considered one of the main alternatives of teaching thanks, mainly, to the communicative potential of the Internet. However, many learning environments have only static pages to show the contents to the students. This paper describes the development of an on-line identification module for the student’s model based on cognitive learning styles. This module serves as the basis for the presentation of the educational content adapted to the user’s preferences and features, aiming at the improvement of the learning in the Web teaching process.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2006.448-457