Utilização em Sala de Aula de um Modelo de SistemaTutor Inteligente com Recursos de Hipermídia Adaptativa
Resumo
Resumo: Quando se utiliza a Web para aprendizagem é recomendável avaliar o estudante em relação ao domínio de conhecimento em questão e tentar ajudá-lo em sua navegação dentro do curso. Este artigo descreve os resultados experimentais da utilização de um protótipo de Sistema Tutor Inteligente que implementa um modelo capaz de auxiliar os alunos no processo de aprendizagem por meio de técnicas de Hipermídia Adaptativa.
Abstract: Whenever the Web is used for learning and teaching activities, it is recommendable to evaluate the students in relation to the knowledge domain and to help them in the navigation across the pedagogical material. This paper describes empirical results on the use of an Intelligent Tutoring System (ITS) assisted by Adaptive Hypermedia techniques, which implements a model able to help the students during the learning process.
Abstract: Whenever the Web is used for learning and teaching activities, it is recommendable to evaluate the students in relation to the knowledge domain and to help them in the navigation across the pedagogical material. This paper describes empirical results on the use of an Intelligent Tutoring System (ITS) assisted by Adaptive Hypermedia techniques, which implements a model able to help the students during the learning process.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2005.405-412