Processo de Prototipação da Interação em STI que Utiliza a Aprendizagem Baseada em Problemas como Proposta Pedagógica
Resumo
Resumo: Uma das dificuldades para a construção de ambientes de aprendizagem é a ausência de organização e padrões que reconheçam estratégias pedagógicas distintas. Isto acontece porque a implementação da proposta pedagógica implica diretamente na implementação do tutor. O presente artigo mostra um processo para a prototipação da interação em Sistema Tutor Inteligente, o qual conduz a uma especificação bem definida das funcionalidades do sistema.
Abstract: One of the difficulties for building a learning environment is the absence of organization and standards that recognize distinct pedagogical strategies. This happens because the implementation of the pedagogical proposal implies directly in the implementation of the tutor. The present article shows a process for prototyping the interaction in Intelligent Tutoring System, which leads to a well defined specification of the functionalities of the system.
Abstract: One of the difficulties for building a learning environment is the absence of organization and standards that recognize distinct pedagogical strategies. This happens because the implementation of the pedagogical proposal implies directly in the implementation of the tutor. The present article shows a process for prototyping the interaction in Intelligent Tutoring System, which leads to a well defined specification of the functionalities of the system.
Texto completo:
PDFDOI: https://doi.org/10.5753/cbie.sbie.2005.383-393